Bu yazımızda asansör kontrolünün sağlanabildiği örnek program anlatılmaktadır..
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Text;
using System.Windows.Forms;
namespace WindowsApplication2
{
public partial class Form1 : Form
{
public Form1()
{
InitializeComponent();
}
private void timer1_Tick(object sender, EventArgs e)
{
int nereden = panel2.Location.Y; // ASANSÖR
int nereye;
if (Kat_5.Checked == true) // Asansörün 5. KATA çıkartır…
{
nereye = 111;
if ((nereden != nereye) && (nereden > nereye))
{
this.panel2.Location = new System.Drawing.Point(217, nereden – 1);
this.panel3.Visible = false;
this.panel4.Visible = false;
panel9.BackColor = Color.Red;
}
else if ((nereden != nereye) && (nereden < nereye))
{
this.panel2.Location = new System.Drawing.Point(217, nereden + 1);
this.panel3.Visible = false;
this.panel4.Visible = false;
panel9.BackColor = Color.Red;
}
else
{
label5.Text = “5”;
}
}
else if (Kat_4.Checked == true) // Asansörün 4. KATA çıkartır…
{
nereye = 214;
if ((nereden != nereye) && (nereden > nereye))
{
this.panel2.Location = new System.Drawing.Point(217, nereden – 1);
this.panel3.Visible = false;
this.panel4.Visible = false;
panel8.BackColor = Color.Red;
}
else if ((nereden != nereye) && (nereden < nereye))
{
this.panel2.Location = new System.Drawing.Point(217, nereden + 1);
this.panel3.Visible = false;
this.panel4.Visible = false;
panel8.BackColor = Color.Red;
}
else
{
label5.Text = “4”;
}
}
else if (Kat_3.Checked == true) // Asansörün 3. KATA çıkartır…
{
nereye = 314;
if ((nereden != nereye) && (nereden > nereye))
{
this.panel2.Location = new System.Drawing.Point(217, nereden – 1);
this.panel3.Visible = false;
this.panel4.Visible = false;
panel7.BackColor = Color.Red;
}
else if ((nereden != nereye) && (nereden < nereye))
{
this.panel2.Location = new System.Drawing.Point(217, nereden + 1);
this.panel3.Visible = false;
this.panel4.Visible = false;
panel7.BackColor = Color.Red;
}
else
{
label5.Text = “3”;
}
}
else if (Kat_2.Checked == true) // Asansörün 2. KATA çıkartır…
{
nereye = 416;
if ((nereden != nereye) && (nereden > nereye))
{
this.panel2.Location = new System.Drawing.Point(217, nereden – 1);
this.panel3.Visible = false;
this.panel4.Visible = false;
panel6.BackColor = Color.Red;
}
else if ((nereden != nereye) && (nereden < nereye))
{
this.panel2.Location = new System.Drawing.Point(217, nereden + 1);
this.panel3.Visible = false;
this.panel4.Visible = false;
panel6.BackColor = Color.Red;
}
else
{
label5.Text = “2”;
}
}
else if (Kat_1.Checked == true) // Asansörün 1. KATA çıkartır…
{
nereye = 519;
if ((nereden != nereye) && (nereden > nereye))
{
this.panel2.Location = new System.Drawing.Point(217, nereden – 1);
this.panel3.Visible = false;
this.panel4.Visible = false;
}
else if ((nereden != nereye) && (nereden < nereye))
{
this.panel2.Location = new System.Drawing.Point(217, nereden + 1);
this.panel3.Visible = false;
this.panel4.Visible = false;
}
else
{
label5.Text = “1”;
}
}
if ((nereden == 519) && (Kat_1.Checked == true))
{
this.panel3.Location = new System.Drawing.Point(52, 519);
this.panel4.Location = new System.Drawing.Point(319, 519);
this.panel3.Visible = true; // Katın Işıklarını Yakar..
this.panel4.Visible = true; // Katın Işıklarını Yakar..
}
if ((nereden == 416) && (Kat_2.Checked == true))
{
this.panel3.Location = new System.Drawing.Point(52, 416);
this.panel4.Location = new System.Drawing.Point(319, 416);
this.panel3.Visible = true; // Katın Işıklarını Yakar..
this.panel4.Visible = true; // Katın Işıklarını Yakar..
}
if ((nereden == 314) && (Kat_3.Checked == true))
{
this.panel3.Location = new System.Drawing.Point(54, 314);
this.panel4.Location = new System.Drawing.Point(319, 314);
this.panel3.Visible = true; // Katın Işıklarını Yakar..
this.panel4.Visible = true; // Katın Işıklarını Yakar..
}
if ((nereden == 214) && (Kat_4.Checked == true))
{
this.panel3.Location = new System.Drawing.Point(53, 214);
this.panel4.Location = new System.Drawing.Point(319, 214);
this.panel3.Visible = true; // Katın Işıklarını Yakar..
this.panel4.Visible = true; // Katın Işıklarını Yakar..
}
if ((nereden == 111) && (Kat_5.Checked == true))
{
this.panel3.Location = new System.Drawing.Point(54, 111);
this.panel4.Location = new System.Drawing.Point(318, 111);
this.panel3.Visible = true; // Katın Işıklarını Yakar..
this.panel4.Visible = true; // Katın Işıklarını Yakar..
}
if (nereden == 519) // Asansörün Bulunduğu Katı Label’e yazar…
{
label5.Text = “1”;
label14.Text = “1”;
label16.Text = “1”;
label17.Text = “1”;
label18.Text = “1”;
panel5.BackColor = Color.Lime;
panel6.BackColor = Color.Red;
panel7.BackColor = Color.Red;
panel8.BackColor = Color.Red;
panel9.BackColor = Color.Red;
}
if (nereden == 416) // Asansörün Bulunduğu Katı Label’e yazar…
{
label5.Text = “2”;
label14.Text = “2”;
label16.Text = “2”;
label17.Text = “2”;
label18.Text = “2”;
panel5.BackColor = Color.Red;
panel6.BackColor = Color.Lime;
panel7.BackColor = Color.Red;
panel8.BackColor = Color.Red;
panel9.BackColor = Color.Red;
}
if (nereden == 314) // Asansörün Bulunduğu Katı Label’e yazar…
{
label5.Text = “3”;
label14.Text = “3”;
label16.Text = “3”;
label17.Text = “3”;
label18.Text = “3”;
panel5.BackColor = Color.Red;
panel6.BackColor = Color.Red;
panel7.BackColor = Color.Lime;
panel8.BackColor = Color.Red;
panel9.BackColor = Color.Red;
}
if (nereden == 214) // Asansörün Bulunduğu Katı Label’e yazar…
{
label5.Text = “4”;
label14.Text = “4”;
label16.Text = “4”;
label17.Text = “4”;
label18.Text = “4”;
panel5.BackColor = Color.Red;
panel6.BackColor = Color.Red;
panel7.BackColor = Color.Red;
panel8.BackColor = Color.Lime;
panel9.BackColor = Color.Red;
}
if (nereden == 111) // Asansörün Bulunduğu Katı Label’e yazar…
{
label5.Text = “5”;
label14.Text = “5”;
label16.Text = “5”;
label17.Text = “5”;
label18.Text = “5”;
panel5.BackColor = Color.Red;
panel6.BackColor = Color.Red;
panel7.BackColor = Color.Red;
panel8.BackColor = Color.Red;
panel9.BackColor = Color.Lime;
}
}
private void Form1_Load(object sender, EventArgs e)
{
Kat_1.Checked = true;
}
}
}
Kodlama Doğancan AZMANOĞLU
Algoritma Yunus Emre UZUN
Grafik İsmail KAR
Ders Öğretmenleri
Arif GÜMÜŞ
Hülya GÜMÜŞ